شروع به کار زبانکده اسپانیایی البرز آریایی در سال ۱۳۷۸ در سفارت مکزیک در تهران بوده است، اما در تابستان آن سال، برخی از اساتید زبان اسپانیایی جمع شدند و این فعالیت را جداگانه ادامه دادند. در حال حاضر، این موسسه با مدیریت خانم ماریا پوریفیکاسیون گارسیا و با همکاری مدرسین مجرب داخلی و خارجی اداره می شود.

 

 

در سال ۱۳۹۸ که بیست‌ومین سالگرد تاسیس موسسه بود، زبانکده اسپانیایی البرز آریایی از سوی موسسه سروانتس به عنوان تنها نماینده معتبر در ایران و دومین در خاور میانه مورد تایید قرار گرفته است.

روش تدریس استفاده شده در این مرکز بر مبنای چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها و منطبق با برنامه ی آموزشی موسسه ی سروانتس اسپانیا است. متد آموزشی استفاده شده کتاب های Nuevo Prisma هستند که زبان آموزان را با فرهنگ و زبان اسپانیایی آشنا می کنند و زمینه ی آماده سازی آن ها برای شرکت در آزمون DELE را فراهم می آورند.

با هماهنگی های انجام شده با دانشگاه جامع علمی-کاربردی و  موسسه گردشگری بهار، زبانکده اسپانیایی البرز آریایی به طور منظم دوره های تک پودمان زبان اسپانیایی با گرایش های متنوعی نظیر تجارت، امور خدماتی و غیره برگزار می نماید و در پایان هر دوره به زبان آموزان مدرک رسمی مربوطه ارائه می گردد.

***

زبانکده اسپانیایی البرز آریایی در یک ساختمان متشکل از دو طبقه واقع شده است. در طبقه ی اول ۳ کلاس (سانتیاگو دِ کُمپوستلا، مالاگا و مادرید)، واحد ثبت نام و سالن اساتید و در طبقه ی دوم ۳ کلاس (مکزیک، هاوانا و بوئنوس آیرس) و یک سالن چند منظوره قرار دارند.

ساعت کاری موسسه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۹:۳۰ تا ۲۰:۰۰ و روزهای پنجشنبه از ۹:۳۰ تا ۱۶:۰۰ می باشد.