امتحان‌های تعیین سطح

 

اگر تجربه‌ یادگیری زبان اسپانیایی و یا زندگی در کشوری اسپانیایی‌زبان را دارید و می‌خواهید یادگیری زبان را در موسسه البرز ادامه دهید، باید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. این آزمون توسط مدیریت مرکز تهیه شده، فرمتی مشخص دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا در دوره‌ی مناسب با شناخت و دانش خود از زبان اسپانیایی شرکت کنید.

آزمون به چه صورت است؟

این آزمون‌ها بیان شفاهی، بیان کتبی و دانش دستوری را می‌سنجند. در ابتدا یک مصاحبه‌ شفاهی و سپس، در صورت لزوم، آزمونی کتبی نیز برای تعیین نهایی سطح زبان‌آموز انجام می‌شود.

آزمون کتبی شامل 20 یا 40 تست گرامر و یا واژه براساس سطوح چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها (آ1، آ2، ب1، ب2، س1 و س2) می‌باشد. هر تست یک نمره دارد. در پایان همچنین، زبان‌آموز باید متنی را درباره‌ی موضوعات مرتبط با آزمون‌های DELE بنویسد.

چه قدر طول می کشد؟

مدت آزمون تعیین سطح از 30 دقیقه تا یک ساعت متغیر است.

چه طور می توانیم شرکت کنیم؟

امکان برگزاری آزمون‌های تعیین سطح همیشه با هماهنگی قبلی با منشی آموزشگاه در هر روز و ساعت از هفته که تعداد کلاس‌های حضوری نسبتا کم باشد وجود دارد. نتیجه آزمون محرمانه بوده و تنها به اطلاع زبان‌آموز می‌رسد.

زبان‌آموز می‌تواند تعیین سطح را بصورت آنلاین و یا حضوری انجام دهد.

همچنین، آن دسته از زبان‌آموزان موسسه زبان اسپانیایی البرز که دوره ای را گذرانده و بنا به دلایلی نمی توانند یادگیری خود را ادامه دهند، نهایتا تا 3 ماه می‌توانند بدون نیاز به آزمون تعیین‌سطح در ترم بعد ثبت‌نام کنند. اگر وقفه‌ی ایجادشده بیش از 3 ماه باشد، باید در این آزمون شرکت کنند.